För lite sömn

Idag är jag inte pigg, Lucas har kräkts två gånger inatt.
Först i sin egen säng, kom in till oss vid midnatt o sa att han hade kräkts när han hostade.
Så det var bara upp, tvätta av honom lite o byta pyjamas. Plocka bort sängkläderna o slänga in dom i badrummet, gnugga lite på madrassen, sen fick han ligga inne hos oss istället.
En timme senare har vi fortfarande inte somnat o Lucas säger då att han är sjuk i magen, jag hinner fråga "mår du illa?", så kommer det ännu mer. Upp igen, in med honom i duschen medans Emanuel byter i sängen o gnuggar där också. Efter detta somnar Lucas gott inne i vår säng igen. Inga tecken på illamående idag alls, så det hade ju med astman att göra.
Idag tycker jag han låter bättre på andningen iallafall, hostar gör han emellanåt men ingen "kräkhosta".
Var ute o kollade om det fanns någon ledig tid i tvättstugan, o jag hade faktiskt tur, mellan 11-15 var det ledigt.
Vi har ju tvättmaskin i lägenheten också, men var ska man hänga upp alla sängkläder nånstans? Smidigare att kunna slänga in det i torktumlaren då ju.
Så nu vet ni vad jag gör halva dagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0