Möhippan

Första gången jag skriver ett inlägg i "nya" blogg.se. Det var alltså ett tag sen jag uppdaterade.
 
Idag är det exakt en månad kvar till det stundande bröllopet, shit vad fort det går, bröllopsdagen kommer ju tyvärr försvinna lika fort den :/.
Nu i helgen hade mina fina vänner o svägerskor fixat ihop en möhippa till mig, som jag ville berätta lite om.
Det började med att det knackade på dörren vid 7.30, vi låg fortfarande kvar i sängen då så jag slängde på mig morgonrocken o gick o kikade i köksfönstret.
Där ute står en kille i enbart shorts, i regnet!
Emanuel kommer också upp o jag frågar om inte han kan öppna.
"Haha, det är nog meningen att du ska göra det" fick jag till svar.
Så, jag går ner o öppnar, o får ett fint rosa paket av den snygge killen utanför dörren.
Där i ligger en lapp med instruktioner till mig, tillsammans med en cider, en flaska, ett urinrör med sprit i, rosa strumpbyxor, en rosa fin tiara med slöja o en nappgodis-klubba.
Jag följer instruktionerna o tar på mig träningskläder, slänger i mig lite frukost o hinner bli ganska så nervös innan "taxin" kommer. Min kompis kille hämtar upp mig vid 9.30 o kör mig till Cyberzone, väl där är det helt tomt, bara han som jobbar där. Så där står jag i hallen helt frågande, medans han börjar fråga ut mig om vi skulle bowla, o om jag visste vilket namn det var bokat i. Jag hade ju inte en aning, trodde att jag hade hamnat helt fel först.
Efter en bra stund frågar han om det är jag som är Emelie, då får jag en lapp där det står att jag ska gå till minigolfen en bit därifrån. Så jag går ju, o precis när jag är på väg genom ytterdörren kommer dom utrusande från toaletter o städskrubb :P
Vi skulle alltså köra lasergame, som jag misstänkte när jag kom dit.
Ska jag dra hela dagen i detalj så kommer ni sluta läsa för det blir jättelångt, så jag skriver bara lite smått om vad som hände sen.
Dusch o lunch först. Se fick jag lite uppdrag på stan som mina svägerskor slängde ihop lite fort, skulle klippa tvättrådslappar från 3 kalsonger, ta kort på någon som liknade svärfar, Emanuel o mig om 20 år, hur Emanuel skulle se ut om han var kvinna o hur Emanuel ser ut om 10 år, fråga 3 män om äktenskapsråd, sälja en kindpuss.
Tro det eller ej, jag klarade allihop ;)
Efter detta blev det lite lekar hemma på Sandras utegård, middag på Harrys o därefter sexparty.
Vid midnatt gav vi oss sedan ut för att dansa o dricka, o gick därifrån när dom stängde.
Jag hade verkligen jättekul hela dagen, trots uppdragen på stan som jag var skeptisk till, men även det var riktigt roligt, när folk ville hjälpa mig iallafall ;)
Tack fina vänner o svägerskor för denna dag, något jag kommer minnas <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0