Logopedbesök

Jag har åkt på en förkylning, längesen nu så ska väl egentligen inte klaga.
Ömt i hela kroppen, bråkig näsa o ont i halsen. Tänkte ge mig på jobbnatten idag iallafall, det är ju trots allt inte så många timmar mellan 21-03.45 så det ska jag nog orka. Det blir sängen vid 16.30 iallafall, försöka sova i två timmar.
---
Idag har vi varit hos logopeden, där vi ju numera går för att öva. Han gör framsteg tyckte hon idag iallafall, just nu övas det mycket på att få in bokstaven F, som han byter ut mot antingen P eller T. Hur som har jag fått höra från både dagis håll o BVC att det faktiskt har hänt väldigt mycket på ett år, o man har ju inga problem alls att förstå honom. Men detta är nyttigt för honom iallafall :)
Prepositioner är också något som tränas, bakom, framför, bredvid, på i, under. Där gör han också framsteg, o han har förståelse för dom, men när han själv ska berätta har han främst problem med bredvid, dom andra klarar han bra.
O när vi ändå är inne på tal, vilken skillnad det är på Leija o Lucas! Lucas sa inte många ord när han var två medans Leija pratar 4-ordsmeningar allt oftare nu. Så där är det väl som det "ska".
---
Har tvättstugan nu mellan 11-15, ska strax ut o hämta det sista o städa. Sen får jag väl nästan dra igång med maten, lägger mig när dom ska äta. Visst låter det socialt? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0