Vår helg

Har haft en kanonhelg, som vanligt.
Lördag firade vi Mors dag hemma hos mina föräldrar, var uppe på marknaden en sväng när vi kom till Jämjö o kollade läget. Fick se Johannes Brost ;).
Eftersom Emanuel var o hjälpte sin pappa under förmiddagen kunde jag inte åka in på pumpen, så jag körde ett pass med John hemma istället. Dom har ju hemmagym, boxningssäck o grejer. Så jag har haft träningsvärk nu i två dagar, främst i armar o axlar. Bra pass han satte ihop med andra ord.
---
Igår körde vi upp till Nybro vid 14 för att fira svägerskan Sara som fyllde år. När hon kommit från jobbet blev det grillat o rabarberpaj, supergott! Lucas hade jätteroligt med Wilma o ville inte alls åka hem, dom ses ju inte så ofta tyvärr. Även Leija hade roligt såklart, mitt lilla charmtroll, sista timmen var hon däremot bara gnällig o trött så hon somnade fort i bilen.
Åkte hem vid 22, precis när det blivit mörkt, o jag som hatar att köra skogsvägar i mörker..
Satt på helspänn hela tiden o bara väntade på att ett stort djur skulle springa ut i vägen, låg t.o.m i 70 på 90-vägarna (inga andra bilar bakom, annars hade jag naturligtvis hållt hastigheten). Blev inget stort djur, däremot en räv, som tyvärr strök med, antar jag iallafall :/ Första gången jag kört på något o jag var helt skakis efteråt. Plastskärmen fram på bilen gick dessutom sönder på ena sidan.
Inget roligt alls, men såhär i efterhand är jag glad att det inte var något större eller ett husdjur dessutom.
Man kan ju hoppas att räven hade skabb.
---
Väl hemma fick vi ge Lucas lite astmamedicin, massa busande o misstänkt hundallergi hade gjort honom andfådd.
Han fick en dos idag också, men nu hör man inget på honom.
Leija sov till halv 8 idag, o Lucas en halvtimme längre. Skönt att det ändå blev så pass länge, men trött är jag fortfarande, hade inte skadat med 1-2 timmars sömn till när det blev så sent.
Denna veckan lär gå fort, Lucas går bara på dagis tisdag, onsdag. Torsdag är ju röd dag, vilket innebär att älsklingen är ledig. Kanske att han kan vara ledig fredag också, beror på hur det ser ut på jobbet förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0