Sega måndag

Måndagar är alldeles för sega, orkar verkligen inte göra nånting.
Helgen har varit okej, var på bio i lördagskväll, med Sandra o Emilia. Sarahs nyckel såg vi, fälldes många tårar till den kan jag säga, fy..
Jag kom hem strax efter åtta så vi fick barnen i säng o sen kollade vi såklart på Eurovision, tänk att Saade ändå kom trea, det är ju sktibra. Tyckte det var många bra låtar detta året faktiskt.
---
Igår, söndag, var Lucas dålig. Började redan på natten med ansträngd andning, gav honom tre doser av Airomiren sammanlagt där, han vaknade varannan, var tredje timme. Den medicinen är snabbverkande så han kunde därför somna om med en gång, men effekten håller inte så länge så därav alla uppvaknanden.
På morgonen fick han även av Flutiden, fast jag gjorde lite fel där, man ska ge den ca 10 min efter Airomiren o han fick den en timme efteråt, så effekten blev därför inte som vi önskat. Var tredje timme fick han av Airomiren hela dagen sen, högst 8 doser per dag är det som gäller, o det klarade vi oss på precis. Han kräktes ett par gånger på morgonen också, i samband med den jobbiga hostan, stackarn. Avslagen cola, juice o lite vatten var vad vi fick i honom. Han var lite piggare på kvällen sen o orkade t.o.m gå upp ifrån soffan där han spenderat hela dagen.
---
Idag är han så mycket piggare, han har sovit hela natten o hållt igång som vanligt idag, men man hör fortfarande lite på honom. O han får sina mediciner morgon o kväll, nu klarar han sig utan på dagen.
Mamma har varit här en liten runda o busat med barnen också, o efter hon gått somnade de båda två så här är lugnt nu, har barnkanalen på i bakgrunden annars blir det för tyst ;)
Pratade med barnmorskan för en stund sen o bokade in tid för insättning av P-stav, dragit ut på det en tid nu men jag är inne på sista kartan mini-piller så nu var det dags. Hoppas att den ska funka bra på mig.
Inga fler oväntade graviditeter här nu hoppas jag, vi är inte redo för en tredje än!
Har lite andra drömmar jag vill uppfylla först, hus t.ex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0