Nu är det varmt!

Rena sommarvärmen har det börjat bli ute, underbart. Trots det är jag faktiskt inte ute särskilt mycket, när man lämnat Lucas på dagis blir det ju direkt hem för Leijas frukost sen sover hon medans jag gör allt annat som behöver göras.
Men igår eftermiddag gick jag en promenad på 1½ timme när Emanuel kommit hem, det blev lite svettigt.
Ikväll tänkte jag istället ta mig till gymmet för ett pass BodyPump, jag betalar ju trots allt endel för det medlemsskapet så då är det ju bra om man utnyttjar det också, trots att det är varmt o skönt ute.
---
Lucas har sprungit "sagoloppet" med dagis idag, alla avdelningarna där nere sprang en runda i skogen, sen fick dom dricka o frukt efteråt. Han hade tydligen sprungit på väldigt bra, förvånar mig inte alls, han har endel spring i benen. O när dessutom en massa andra barn springer samtidigt kan jag tänka mig att han hade roligt.
Nu är det klart också att Leija får plats på samma avdelning, alltså Lillskogen. Så även hon blir ett litet naturbarn :)
Inskolningen blir i Augusti, o som det känns nu kommer det gå kanon. Hon brukar strosa runt lite där på gården när vi lämnar Lucas på morgonen, tittar nyfiket på alla andra barn o är hur glad som helst.
Fröknarna känner hon ju också vid det här laget så jag känner mig trygg med detta :).
---
Jag sitter just nu o äter lite, laddar upp med massa energi inför passet.
Leija ligger o sover, o även Lucas somnade här på soffan precis. Han sover ju aldrig på dagis längre, men han brukar ha svårt att hålla sig vaken längre än till 16 när han kommit hem. Ibland sover han inte alls, väldigt olika fortfarande.
Nej, nu ska jag äta färdigt här sen är det snart dags att fixa middagen till resten av familjen.
Ha en bra kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0