Bröllop

Nu har det visst gått ett par dagar sen sist.
---
I lördags var vi på bröllop, Emanuels lillasyster gifte sig. Jättefint var det, såklart. Charmigt litet ställe dom gifte sig på också, Trantorps Gård.
Det var slut vid 21, så då körde vi till Jämjö för att hämta hem barnen som varit hemma hos mina föräldrar.
I säng med dom direkt när vi kom hem, Emanuel o jag satt uppe en liten stund till med chips o godis.
---
Vid 2 på natten vaknade jag av att det luktade illa i sovrummet, Leija har varit dålig i magen ett par dagar nu, så pass att det rinner utanför blöjan. Så det var bara upp o byta på henne, o byta sängkläder, fönstret fick vara öppet ett tag också för att vi skulle kunna somna om. Sen vaknar Lucas strax innan 6, det är söndag vilket betyder att Emanuel ska få sovmorgon så jag fick tvinga mig upp. Gick o la mig ett tag till när Emanuel vaknat.
Vid lunch åkte vi till alljungen med svärmor, hennes sambo o min yngsta svägerska. Där blev det lite korvgrillning o svärmor o jag gick en runda. Leija fortfarande dålig i magen, förbrukade båda hennes ombyten vi tog med, senaste gången satt hon dessutom i mitt knä, så då blev det dags att åka hem. Hon har varit pigg o så för övrigt, äter kanske lite dåligt, men dricker mycket o det är ju viktigast. Idag har det än så länge varit lugnt, vi får väl se hur resten av dagen blir.
---
Jag är dötrött idag, men barnen är pigga som vanligt. Tror att vi ska ut på en promenad sen, annars vet jag inte. Tvättmaskinen lär gå hela dagen, har lite tvätt sen helgen ju :/
Vet inte om bruden vill synas i bloggen så därför får ni bilder på mig o Emanuel istället, o en bild på den fantastiska tårtan Sara gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0