Inskolning klar

Har äntligen fått iväg mina två jobbansökningar, samma jobb fast en timanställning o en fast tjänst. Passade såklart på att söka båda två, jag tar vad jag får :)
Inga förväntningar på att få höra av dom men hoppas kan man ju alltid.
---
Igår var Leija på dagis mellan 9-14. Så Lucas o jag lämnade henne sen körde vi in mot sjukhuset, i god tid.
Emanuel kom dit också lagom till 10. Lucas var ovanligt nog väldigt samarbetsvillig, gick med på både vägning o mätning. 14,7 kg o 98 cm lång är han. Jag tycker inte han växt så mycket men enligt läkaren följer han sin kurva som han ska. Vi träffade alltså hans läkare igår, underbara Pernilla.
Pratade lite allmänt om allt som Lucas varit med om, magen, ryggen, cystan o astman.
Magen har han inga som helst problem med, ryggen kollade vi upp i våras o det var oförändrat (positivt), cystan ska kollas upp någon gång i höst, då nere i Lund eftersom dom inte kan göra magnetröntgen på barn här i Karlskrona. Vad gäller astman tycker vi medicinerna funkar bra, nu har han inte varit jättedålig sen i våras heller utan bara fått vid-behovs-medicinen med jämna mellanrum. Allergitest togs, ett stick i fingret o "lite" blod som skickas iväg. Skulle väl ta ungefär en vecka att få svar på. Lucas var jätteduktig även här, visst försökte han dra bort handen efter att det stack till men sen lyckades vi distrahera honom med lite bilar medans hon satt o tryckte ut blod ur hans lilla finger. Vi (Lucas och Emanuel) hann med en liten fika i cefeterian också innan älskling skulle till jobbet igen o jag skulle lämna Lucas på dagis lagom till deras lunch.
---
Jag begav mig sen hem för att städa, hann precis med allt plockande, dammsugning och torkning av golvet innan det var dags att gå och hämta barnen igen. O jag hann förstås med att sitta lite på facebook också ;), det gör man alltid.
Idag var dom bara på dagis mellan 9-11, sista inskolningsdagen. Så jag hann hem, byta om, träna, äta o duscha sen var det dags att gå. Två timmar går otroligt fort.
Nästa vecka går dom tisdag, onsdag, torsdag 9-14, om jag nu inte blir inringd på något jobb förstås.

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilka sööta baaarn! :) Jisses vad dom växer! Leija ser jag ju som en liten bebis fortfarande :P

2011-09-03 @ 10:33:16
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0