Provjobb

Idag ville Lucas inte alls gå till dagis, han skrek nästan hela vägen ner, tur att jag fick honom att stå på ståbrädan iallafall så jag slapp bära honom. Väl där nere var allt prima, inga protester alls. Leija ville upp i famnen när jag skulle gå, men jag lämnade över henne till en fröken o det var inga problem alls att se mig gå. 2 timmar kvar till hämtning.
---
Jag har suttit i telefonen endel nu på morgonen, först ringt logopeden om ny kontrolltid till Lucas, blev nästa fredag.
Sen har jag haft telefonintervju för personlig assistent-jobb. Timanställning hos en kund och i nattpatrullen. Vad jobbigt det var, massa utfrågningar, o så när man ska berätta varför just jag ska få jobbet osv. O vad har jag för intressen? Jag har verkligen skitsvårt att prata positivt om mig själv. Men det gick väl okej, jag ska provjobba (bredvid) imorrn mellan 8-12, går det bra skriver vi på anställning nästa vecka.
Ska bli roligt iallafall, velat prova på detta länge o nu blev det möjligt tack vare min svägerska som tipsade om mig :)
---
Det andra jobbet jag sökte var sista ansökningsdag idag, så där har jag ju såklart inte hört något än.
O trivs jag här så vill jag ju ändå inte ha det jobbet. Känns som det går ganska bra nu trots allt :)
"Bara" timanställning, men det duger bra. Förhoppningsvis behöver det inte bli lika länge som i kommunen.

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Lycka till!

2011-09-03 @ 10:32:20
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0