Kort helg?

Kändes som att denna helgen gick fortare än vanligt :/
Vi har iallafall haft det kanon, trevlig kräftskiva i lördags. Var hemma hos mamma o pappa vid halv 3 tror jag, efter att ha fått skjuts hem av Sandra. Sov bara till 8-nånting, när barnen vaknade. Mamma tog dom ju, men jag kan ändå inte sova när jag hör dom leka, låg kvar i sängen tills frukosten var framdukad vid 10. Vilken lyx ;)
---
Mamma, jag, Emanuel o barnen gav oss upp i skogen för lite svampletande också. Hittade både kantareller och trattkantareller o plockade dessutom lite lingon också. Jag är inte glad för svamp, mer än champinjoner, men plocka är så roligt :) T.o.m Emanuel hade ett himla tålamod.
Beställde pizza till middag, o så hade mamma gjort en björnbärspaj som vi mumsade på innan vi åkte hemåt med våra små älsklingar.
---
Idag är vi faktiskt bara hemma, har inte vågat ge mig ut ifall det skulle börja regna, men det kom först för en liten stund sen. Leija har sovit i två timmar nu, får gå in o väcka henne snart.
Lucas kollar på Bilar, lite till o från. Ibland kan han sitta hur länge som helst, o nästan se klart filmen. Men idag har han inte riktigt haft ro till att bara sitta.
---
Imorrn är det dagisdags för barnen mellan 9-14. Jag ska passa på att åka o klippa mig vid 11, sen blir det nog storhandling också när jag ändå är iväg. Funderar på att korta ner det riktigt ordentligt, så pass att man kan rufsa det baktill, men ha lite längre fram till. Får se vad Jannie säger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0