Allergier

Det tog minsann ingen vecka för proverna, läkaren ringde mig precis.
Nu är det konstaterat att Lucas är allergisk mot hund, häst och kanin. Svag reaktion på häst och kanin, medelstark på hund. Blodet hade sedan inte räckt till att kolla katt och kvalster också men hon tyckte det var onödigt att sticka honom igen eftersom just katt är den vanligaste allergin, o eftersom han hade reaktion på hund.
Så ja, här blir det inga husdjur. Möjligtvis en utekanin när vi skaffat hus.
Jag som är uppväxt med djur, haft både kanin, marsvin, hund o katt, tycker det är lite jobbigt med ett "djurfritt" hem.
Men nu har jag alltså både allergick sambo och son, så det är som det är. Jag älskar ju dom ;)
Hoppas iallafall att Leija klarar sig ifrån astma och allergier, inget roligt alls.
---
Skulle få allergimedicin utskrivet, i flytande form, som han kan ta innan vi ska till exempelvis mina föräldrar.
Dessutom ska han få båda sina astmamediciner innan vi åker dit, så han är "förberedd".
Blir att vi provar det redan denna helgen eftersom barnen ska sova där imorrn.
Älskling o jag ska på kräftskiva hos Sandra, om hon hinner bli frisk till imorrn vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0