Helgen

Vi slapp stanna kvar på barn på fredagkvällen, Lucas var så pass pigg.
O han sov som han brukar, hela natten, så skönt för både honom och oss.
---
Lördag var vi tillbaka på barn, efter att först varit på apoteket o hämtat ut Lucas mediciner.
Blev lång väntetid där uppe, o när vi fick träffa läkaren var Lucas jättetrött och därmed väldigt tjurig.
Men vi fick iallafall lära oss hur medicinerna ska användas och så bestämde vi att vi bokar återbesök om ett halvår ungefär, då allergitester ska tas.
Efter sjukhuset begav vi oss till Wämöparken där vi fikade med svärmor, Lucas matade tupparna också, dom var väldigt populära. Getterna ville han inte gå nära överhuvudtaget, kaninerna var tråkiga o låg o vilade, o suggan var bara äcklig ;)
---
Igår gick vi ner till affären en runda mitt på dagen, köpte varsin glass o gick till lekparken där barnen fick leka av sig lite. Hem en snabbis, o därefter åkte vi hem till mina föräldrar. Mamma bjöd på grillat kött, och kyckling. Första "riktiga" grillningen, tidigare har det varit korvgrillningar o det är ju inte samma sak.
---
Solen skiner på oss även idag så vid lunchtid ska jag ut på långpromenad så barnen förhoppningsvis somnar i vagnen. Efter middagen ska vi åka o köpa vårskor till Lucas o passar även på att ta storhandlingen då tänkte jag.

Här nedan ser ni en bild på en OptiChamber, en sån andas Lucas i när han ska ta sin medicin, det funkar kanon tack o lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0