Första riktiga tandläkarbesöket

Idag har Lucas varit på sitt första, eller egentligen andra tandläkarbesöket.
Det första dom gör vid 1 år är ju bara information så det kan man väl inte räkna så.
Jag har varit lite orolig för detta ett tag, var helt säker på att han skulle vägra gapa.
Har försökt förbereda honom här hemma så gott det går, o det gick faktiskt över förväntan idag.
Först ville han inte sitta i stolen, det första han sa när han kom in var nämligen att den var farlig.
Men jag satte mig i stolen istället o han fick sitta i mitt knä, Leija stod bredvid o blev konstigt nog inte alls svartsjuk som hon annars brukar. Gapade jättefint gjorde han o lät henne räkna tänderna, titta med spegeln gick också bra.
Men när det kom till den där lilla vassa saken som dom ska känna med stängdes munnen :P
Efter lite mutande, i ca 10 min, gick han till slut med på det. O vad stolt han var efteråt!
Då fick han ju trycka på knappen till vattnet som tandsköterskan lovat honom.
---
Klistermärke ville han inte ha något, men en tandborste blev han lycklig över.
Leija fick också en för att hon varit duktig o visat sina tänder med.
O Lucas tänder var jättefina så vi ska bara fortsätta som vi alltid gjort.
Skönt att han faktiskt gillar att borsta tänderna, han borstar själv en stund o sen borstar vi :)
Leija däremot har börjat bli lite jobbigare med det, tror att hennes trots kommit redan ;/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0