Leklandet, båttur och Ikea

Fullt upp hela helgen, därav ingen uppdatering.
---
Leklandet på fredagen var kul, trots att Lucas var lite feg o varken ville åka bilarna eller ruschkanorna som han gjort innan. Men han hade kul iallafall, o likaså Sandra o Elin, mest Elin ;)
Vi åkte därifrån lite tidigare än tänkt, vid halv fem. Sandra följde med mig till Hemmakväll där jag hyrde tre filmer o köpte en påse godis till helgen. Denna gången blev det Old Dogs, Beck-I stormens öga och The Bounty Hunter.
När vi kom hem hade Emanuel gjort tacos, perfekt fredagsmat.
---
Lördagen begav vi oss ut till Ytterön, o vidare därifrån med mammas o pappas båt. Blev ett varv runt Ytterön/Hästholmen innan vi till slut la till vid en liten ö som jag tror hette Svanö.
Solen värmde på litegrann iallafall, men blåsten gjorde det lite kyligt. Vi fikade på frallor o äppelkaka, mamma o jag drack lite cider o Lucas lekte med gråsuggorna. Först var han rädd för dom, men sen satt han o plockade upp dom o lekte, usch, grisunge ;P.
Leija sov en ganska lång stund nere i båten, tills vi skulle bege oss tillbaka till fastlandet.
Skulle grillat på ön egentligen, men vi bestämde oss för att grilla hemma i Jämjö istället o sitta inne o äta, lite skönare. Åkte hemåt vid halv nio tror jag, fick barnen i säng o satte oss o tittade lite på Superman Returns.
---
Söndag fick jag för mig att vi skulle åka till Ikea, o lyckades övertala Emanuel. Vi var tvungna att ha en matstol till Leija så det var först o främst därför. Blev en i rött, o bricka till. Köpte även en liten skallra till Leija o en mjuk fotboll till Lucas. Efter Ikea svängde vi inom Stadium, men jag hittade inga skor då heller.
Åt middag på Burger King, o sen blev det även en fika med familjen Abelsson inne på Rasta :)
Var hemma strax efter 18, plockade iordning lite här hemma innan svärmor o Emanuels lillasyster kom på besök.
Ännu mer fika.
La barnen när dom gått vid halv nio o satte sen igång The Bounty Hunter.
---
Idag fick jag sova till halv 8, men undantag för matning vid halv 5 o en liten stunds kelande med Leija vid halv 7 innan hon somnade om igen bredvid mig.
Nu sover hon igen, o även Lucas ska strax läggas, han ska bara få lite lunch först.
Lite städande nu på dagen bara, i eftermiddag måste vi handla. Lucas dagis skulle grilla i Bastasjö ikväll men jag känner att vi inte hinner med det :/ Hade annars varit kul att träffa föräldrarna o så, men det kommer väl fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0