Sjukling

Nu var det Lucas tur att bli sjuk. Han började hosta redan igår kväll, så vi misstänkte att något var på gång. Han hostar mycket o har ansträngd andning, misstänker att han har lite feber också så vi tvingade i honom lite flytande alvedon innan, med skogsbärs-smak. Inte populärt, hälften rann nog utanför. Men suppar funkar inte heller för han skriker förtvivlat o slingrar sig så jag tänkte prova något annat.
Jag var nyss iväg en sväng, först apoteket där jag köpte alvedon, minipiller o tigerbalsam. Det sistnämnda tänkte jag prova till min fot o se om det hjälper.
Sen blev det Maxi, handlade lite till maten bland annat, Emanuel ska göra köttgryta idag :)
Godis till ikväll blev det såklart också, nu har jag varit utan hela veckan, t.o.m igår klarade jag mig. Gjorde jordgubbssmoothie istället.
Men vågen stod still igår, trots att jag skött mig bra med både kost o promenader :(
Tänker inte ge upp för det såklart.
---
Lucas var så söt imorse, vid ca 9.30 tog han mig i handen o drog med mig in på hans rum. Hoppade upp i sängen o ville bli ombäddad, sen somnade han bara en stund efteråt. Min lilla sjukling, önskar att man kunde ta över allting.
Hoppas Leija klarar sig.
Något Nybro blir det nog inte för vår del imorrn, Emanuel får åka själv.
---
Ha en mysig lördag nu!
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0