Nya smaker

Lite tråkigt väder idag också, nu är det iofs bättre men imorse såg det mörkt ut.
Velade ett tag om jag skulle ta bilen eller gå till dagis o lämna honom, o det blev att jag gick, o inget regn kom det heller :)
Ta bilen när det bara tar 5 min att gå känns lite onödigt va?
---
Idag har jag faktiskt varit duktig o städat kylskåpet, usch vad äckliga saker man kan hitta där inne.
Jag är ganska dålig på att rensa ut grejer o så regelbundet nämligen, men nu är det rent o snyggt o bara fräscha grejer.
Leija satt i sin matstol o tittade på under tiden, gav henne ett smörgåsrån för första gången men hon bara ryste till när hon skulle smaka på det så det smulades istället sönder o hamnade på golvet.
Igår fick hon smaka välling, även det första gången. Tog några klunkar sen märkte hon ju att det var något helt annat än det hon brukar få, så då blev hon arg istället. Fick göra lite ersättning o blanda i lite välling, så gick det bättre. Att jag inte tänkte på det från början? Klart man ska blanda, det gjorde vi ju med Lucas också minns jag nu. Men det tog inte lång tid alls innan han godkände vällingen.
Hon sov ganska oroligt inatt, vaknade o gnällde ett par gånger, o vid halv 4 ville hon äta.
Lucas vaknade även idag innan halv 6, fast jag tror Emanuel lyckades få honom att iallafall vila en stund till.
---
Längtar så tills Leija börjar sova hela nätterna. Hoppades att vällingen skulle göra nytta, så vi får väl se.
Den 1:a Oktober har Emanuel o jag bokat in Ullared nu, utan barnen såklart. Tror att deras mormor ska ha dom.
Vi pratade om att gå ut o äta när vi kommer hem på kvällen där, eftersom vi har 5-årig förlovningsdag den 30:e.
Får se hur sent det blir. Men hur som helst, så ska jag få sova en hel natt då. Det var egentligen det jag ville komma fram till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0