Tisdag

Idag är Lucas bättre, lite tjurig bara.
Tog med honom ner till dagis idag för att han skulle få vara med på gruppfotograferingen, o det gick ju bra :/
Han var så sur, bara skrek. Så jag fick istället gå därifrån med honom så dom kunde ta på dom andra barnen.
Väldigt tråkigt, men vad ska man göra..
Nu har han legat o vilat lite på soffan här, o då o då kommer han o säger ajaj o tar sig på magen. Men om jag frågar om han har ont i magen säger han bara "nej". O om jag pekar någon annanstans är det också nej, vet inte vad jag ska tro.
Okej, en stund efter att jag skrev det kräktes han, inte alls mycket men litegrann.
Han har precis fått lite glass som han satte i sig utan problem o nu ligger han nerbäddad i soffan igen.
---
Leija sitter numera helt själv, utan stöd :) Det gick fort tycker jag, helt plötsligt var hon jättestadig. Så nu när hon fått en tallrik gröt sitter hon på golvet o leker. Hon är väldigt glad för både gröt och mat, sitter bara o gapar o hoppar i stolen ^^
BVC-besöket förra veckan gick förresten jättebra, hon vägde då 7640 gram o var 69 lång, så kurvan följs fint. Hon ligger ett snäpp över på längden. För övrigt är hon en snäll o go tjej. Sover däremot oftast inte längre än till 4 då hon vill ha mat. Inatt vaknade hon strax före midnatt, var jätteledsen så då fick hon lite välling till, o sen igen vid 4. Så jag var riktigt trött vid 7 när jag var tvungen att gå upp.
Hon har dessutom fått din 5:e tand, nu har hon två uppe o tre nere.
---
Bilder får ni tyvärr vänta på, vår dator funkar fortfarande inte så för tillfället har vi lånat svärfars bärbara eftersom han ändå är utomlands.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej

Tråkigt med sjukdom, vi har haft lite förkylningar här med.



Vincent sitter oxå jätte bra och det är så skönt att han kan sitta och greja mer nu. Men han har inte fått några tänder och maten går nästan inte alls. Vatten och frukt gillar han men allt annat bara spottar han ut och klöks av. Till sist blir han ledsen och hur kul är det att ge honom mat då. Hoppas han blir bättre på att äta snart.

Amningen har drygas ut med flaska nu med. Han äter 1 ibland 2 flaskor om dagen.

Ha det så bra

2010-10-05 @ 12:16:45
URL: http://malabuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0