Preventivmedel

Leija var visst riktigt trött idag, såhär länge brukar hon inte sova.
Jag sitter just nu o läser om alla preventivmedel som finns, just nu har jag mini-piller, o trivs inte alls med dom så jag känner att det är dags för något annat, men vad?
Förutom att jag blev gravid, så trivdes jag jättebra med kopparspiralen :P
Frågan är ju om man vågar sätta in en igen, den är ju trots allt gratis o utan hormoner.
Läste att 1 av 1000 blir gravid med spiral, räknas det verkligen som bra skydd då? :/
Piller orkar jag inte med, brukar aldrig glömma, men det är ändå skönt att slippa tänka på det.
P-spruta är helt uteslutet.
Lutar nog ändå åt en ny kopparspiral..
---
Har ni några tips så dela gärna med er :)

Kommentarer
Postat av: Maria

några tips har jag inte men jag satte in en kopparspiral nu för ett tag sen och än sålänge är jag nöjd.

Förut hade jag en hormonspiral just för att jag ville slippa mensen men jag fick den ändå så då tog jag koppar denna gången. Viste inte att det ändå var så "stor" chans att bli med barn med kopparn. Men om man blir med barn så får man ju se det som en gåva att vi ska ha just det barnet haha.

2010-10-20 @ 11:37:56
URL: http://malabuz.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag har en p-stav i armen - det är samma hormon som i mini-pillrena. Så om mini-piller skyddar dig och du är nöjd med det, så är p-stav ett underbart alternativ. (jag har själv bytt från mini-piller till stav).

Staven är aktiv i 3 år, den är inte ivägen, man behöver inte tänka på den.. Jättebra!

2010-10-20 @ 11:39:12
URL: http://demisemiquaver.blogg.se/
Postat av: Nadja

Svar:

Oj, det har jag aldrig hört! Min sitter i alla fall på plats. Det kostade ca 1000 kr. Vilket jag tycker är värt, i jämförelse vad man betalar för mini-pillrena under 3 år.

2010-10-20 @ 11:48:20
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Svårt det där med preventivmedel!

2010-10-20 @ 12:00:52
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0