Full rulle

Har visst inte blivit något skrivet på ett tag, har haft fullt upp.
---
I fredags var Emanuel o jag o shoppade på Gekås i Ullared, blev en massa kläder, vinterkläder o julklappar.
Supernöjda när vi åkte därifrån, blev betydligt billigare än vi räknat med.
Stannade till o åt på McDonalds i Värnamo innan vi fortsatte hemåt.
Kvällen bestod sen av att packa upp allt, klippa lappar på kläderna o slänga dom i tvätten osv.
Fick en god natts sömn, ingen liten tjej som väckte en vid 4. Vid 9 kände vi att vi sovit färdigt iallafall.
Åkte in till stan en sväng för jag hittade inga byxor på Gekås så jag köpte mig ett par på H&M istället.
Sen bar det av till mina föräldrar för att gosa med våra goa barn, stannade kvar där till 19 innan vi åkte hem för att få barnen i säng.
---
Söndagen var vi allmänt sega, men det blev ändå lite städning. Fick besök av svärmor på eftermiddagen.
Denna dag blev Lucas dålig, hade jobbigt med andningen o hostade endel, kräktes även på kvällen.
Emanuel sov inne hos honom nästan hela natten för vi vågade inte lämna honom själv.
---
Måndag var det ingen större förbättring med honom så Emanuel stannade hemma o vi ringde sjukvårdsupplysningen för att kanske bli inskickade till akuten. Men där fick vi istället till svar att vi skulle vända oss till vårdcentralen för akuten tar inte emot barn :/ Tror jag inte ett skit på, men jag ringde ju vårdcentralen, fick en tid till 13.
Lucas blev lite bättre innan vi skulle dit faktiskt.
Läkaren trodde att det var en virusinfektion han hade just nu, men ville inte heller utesluta astma. Fick flytande Bricanyl utskrivet, som är luftrörsvidgande. Hjälpte bra på honom.
Vi åkte sen direkt till sjukhuset för att göra lungröntgen också, som vi ju fick på remiss ifrån Lund.
Dom fick visst vara 3 st o hålla fast honom o det förvånar mig inte, han är inte särskilt samarbetsvillig den där lilla killen. Leija o jag satt kvar i väntrummet under tiden.
Nu är det iallafall gjort.
Åkte hem, lagade mat, o sen åkte jag o storhandlade, helt själv. Kändes lite konstigt, brukar ju alltid ha Leija med mig. Kollade Ullared på kvällen o längtar redan till nästa besök, men det blir väl först om ett år. Vi såg förresten Ola-Conny nu när vi var där ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0