Rolig helg

Vi har haft en toppenhelg! :)
---
I fredags var det ju meningen att vi skulle på sångstund o fika med Lucas dagiskompis, hennes mamma o lillasyster. Men när vi kom dit visade det sig vara inställt, så vi gick istället upp på stan, köpte lite fika o satte oss inne på köpcentret, barnen sprang runt lite. Sen gick vi till BR där barnen kollade leksaker ett tag, o så bestämde vi att vi skulle köpa med oss mat från McDonalds o äta den hemma hos dom.
Så där tillbringade vi hela eftermiddagen, i deras mysiga hus i Bastasjö. Precis sån planlösning jag vill ha på ett hus, liite avundsjuk är jag ;)
Vi kom hem samtidigt som Emanuel strax efter 16, började då med tacosen direkt.
Lucas sov ingenting under dagen, vid 18 höll han på att slockna i sin fåtölj så jag gav honom lite chips o choklad sen var det inga problem för honom att vara vaken till 20 ;)
---
Morgonen efter kom han upp vid 6, så jag var uppe o gjorde välling till honom o därefter somnade han om till 8.30(!), även Leija fick lite välling då o sov till 8, så det var en bra start på dagen.
Vi tog det ganska lugnt på morgonen, vid 13 körde vi hem till mina föräldrar där vi blev bjudna på kalkonmiddag, även min farmor o farfar o mormor var där. Det var mumsigt! :)
Vid 17 var Emanuel o jag tvungna att åka hem o byta om. John o Matilda var sen o hämtade oss här o körde in oss till stan. För er som missat det var vi på Halloweenfest :)
Blev en kanonkväll, bortsett från att Emanuel drack för mycket o för snabbt så han fick åka hem vid midnatt. Jag hade kul ute med dom andra tills det stängde vid 3. John o Matilda hämtade upp mig men vi kom inte särskilt långt för det var något fel på bilen, o när John går ut o kollar visar det sig vara punktering på ena framdäcket.
Inga verktyg i bilen till att byta däck så vi tog en taxi istället. Var hemma 3.40 ungefär, Emanuel sov så tungt så han märkte inte ens när jag tände lampan i sovrummet.
---
Sov såklart länge på söndagen, vaknade nog vid 11 men låg kvar o drog mig till 13, Emanuel låg kvar iallafall en timme till. Jag fick nåt ryck o började städa här hemma innan vi åkte o hämtade barnen :P
På hemvägen beställde vi pizza, smakar extra gott sådär dagen efter.
Lucas var dålig igen, o nu är vi nästan säkra på att det är astma, har kommit fram till att han blir sån när det är kallt ute o igår hade han sovit ute i vagnen på dagen. Han har ju sin Bricanyl så nu är han mycket bättre.
---
Idag är jag allmänt seg, hatar måndagar. Leija sover just nu, Lucas leker med sina bilar o jag lyssnar lite på musik. Inga planer alls för dagen faktiskt, tvätta lite kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0