Födelsedagsfirande

Då var man 22 år, o jag är så nöjd med helgen.
---
Middagen på Toscana med älsklingen var supergod o mysig.
Jag provade sniglar till förrätt, vitlöksmarinerade. Usch, tänker ni säkert nu, men det var helt okej faktiskt.
Inget jag kommer äta igen, men nu har jag iallafall provat. Lite segt, ungefär som svamp.
O man fick det ju serverat i snigelskal, såna stora. Det såg ju såklart inte så aptitligt ut då, men som sagt, det var okej.
Ryggbiff med rödvinssås o klyftpotatis till varmrätt, o det var himla gott :)
Efterrätt hoppade vi över o gottade oss med chips o godis hemma sen istället.
Hann hem innan barnen kommit i säng så vi kunde säga gonatt o gosa en stund.
Svärmor stannade kvar nästan 2 timmar till o kollade Idol med oss.
---
På lördagen fick jag lite sovmorgon, men kunde inte ligga allt för länge heller eftersom det var mycket som skulle fixas här hemma inför kalaset. Så halv 9 var jag uppe.
Snöade hela dagen, vilket resulterade i sena gäster, men det gjorde absolut ingenting för jag låg ändå lite efter med maten. Bjöd på tacos med både köttfärs o kyckling, lite olika grönsaker o såser. Sen blev det 3 sorters kakor o tårta efter det.
Massa fina presenter fick jag också, presentkort på H&M, ett superfint ljushus, te, krukor med lite gott i, blommor, årets glögg, och det bästa av allt, en köksmaskin från Bosch :)
Köksmaskinen var från mina underbara föräldrar, o bror på ett hörn ;) Misstänkte att jag skulle få det när mamma sa att hon kommit på en perfekt present som jag verkligen behövde. Så nu slipper jag stå o baka för hand, kanske man bakar lite oftare också. Mamma hade ju dessutom köpt tårtan åt mig, o hjälpte mig med maten. Underbara mamma <3
---
Senare på kvällen begav vi oss till Emanuels syster o hennes sambo på lite glöggkväll.
Kom till slut hem vid 22 o satt uppe en liten stund till innan jag stupade i säng.
---
Igår, söndag, blev det lite städning på morgonen. Sen var vi på middag inne hos svärmor i stan, skönt att slippa stå med mat o allt när man fortfarande var helt slut efter lördagen. När vi sen var hemma igen tog vi resten av städningen så nu ser det nästan ut som vanligt här, bara en bänk som ska in i förrådet.
Mys i soffan resten av kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0