Här är jag

Hallå hallå :)
Här har det inte hänt särskilt mycket under helgen, var en sväng i stan i lördags o köpte maskeradkläder o vintermössor till barnen sen spenderade vi resten av dagen här hemma med en massa mys.
I söndags var vi dötrötta, Lucas kunde ju tyvärr inte ställa om sig efter klockan så han kom upp 5.20, jag som tycker det är tidigt när han kommer upp 6.30 också..
Emanuel fick ligga kvar eftersom han gav mig sovmorgon på lördagen.
Under eftermiddagen gick vi en liten sväng till affären för att handla bullbak-grejer o försökte ta lite höstbilder på barnen men det blev inte så lyckat tyvärr. Till en början var Lucas samarbetsvillig men Leija ville inte kolla in i kameran, sen blev Lucas tjurig, jag trampade i hundbajs, Leija blev tjurig o ja. Ni hör ju själva, inte särskilt lyckat.
Så vi gick hem o började steka pannkakor o därefter bakade Emanuel kanelbullar.
Mys framför tvn hela kvällen sen.
---
Igår var mamma o min bror här ett par timmar, mamma slingade mitt hår o jag slingade hennes. John somnade i Lucas säng, där det egentligen var meningen att Lucas skulle sova, men Lucas släckte lampan o sa gonatt till John sen stängde han dörren o sprang därifrån :P
Han däckade framför tvn vid 16 sen. Hopplöst att han inte bara kan sova när han ska.
Efter middagen var jag o handlade så jag slapp det idag, skönt att komma iväg en stund själv.
---
Idag är Lucas tillbaka på dagis, han var ju hemma hela förra veckan. Lite blygt var det till en början, men han kom igång ganska fort. O jag tycker ärligt talat att det är riktigt skönt att han är där nu, sitter bara o njuter av lugnet. Han är väldigt krävande just nu, med trotsen o allt.
Leija ligger o sover sen ca 45 minuter tillbaka, o jag räknar med att det blir iallafall en halvtimme till så under den tiden ska jag inte göra ett skit rent ut sagt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0