Skitväder!

Igår morse var vi på barnmottagningen där vi skulle träffa Lucas läkare för lite uppföljning. Har tyvärr blivit lite dålig kontakt oss emellan, vi pratar ju mer med Lund. Men det känns bra att träffa någon på hemmaplan också.
Så igår blev det vägning o mätning också för första gången på över ett år. 91,5 cm o 12,8 kg, så han ligger ett snäpp under normalkurvan men följer ändå sin egen kurva som han ska. Så det känns ju skönt, trots att han äter så dåligt.
Vi fick även positivt besked angående lungan, en liten del var ju ihopsäckad, men den har blivit normal igen :)
Dom har kommit fram till att cystan han har sitter i lungan o inte utanför som man trodde från början, men eftersom den minskat lite nu har torax bestämt att den ska få vara kvar, men följas upp en gång om året.
O så pratade vi även om hans rygg, det var sagt att även den skulle följas upp en gång varje år, men det var nästan två år sen dom röntgade sist så hon trodde att vi blivit lite bortglömda där, i Lund då, så hon skulle kontakta dom om det.
Förhoppningsvis kommer vi även slippa åka ner till Lund varje gång han ska magnetröntgas för dom skulle få utrustning till att kunna söva barn o göra det här i Karlskrona också nu inom kort, så det känns skönt :)
Dessutom tog vi upp det här med att vi misstänker att han har astma, så hon tyckte vi skulle komma in med honom nästa gång han blir sån så dom får kolla på honom. Men så länge det räcker med Bricanylen är det bra, annars finns det även kortison han kan få.
Efter detta besöket hos hans läkare kände jag mig ganska positiv trots allt, o han är ju lika pigg som vilket barn som helst o han växer som han ska trots en mindre tarm.
---
Mamma kom på besök när vi kommit hem, då blir Lucas jätteglad.
Mormor är en stor favorit där, antagligen för att hon skämmer bort sina barnbarn ;)
Mig också dessutom, pappa kom förbi med uppsydda julgardiner till mig idag som mamma tog med sig hem igår.
Så nu är jag lite sugen på att hänga upp dom, det gör väl inget? Bara hänga upp julgardiner menar jag ;) Ljusstakarna får nog vänta till fredag iallafall.
Regnet öser ner, o har gjort sen ca 11-12 igår på dagen vilket leder till översvämmade gångvägar. O jag hade ingen bil hemma idag eftersom den är på verkstad (hjulinställning) så jag hade inte mycket mer att välja på än att gå ner till dagis. När jag kommit ner för första backen är hela vägen översvämmad, o jag gick rätt igenom det, minst 15 cm vatten, hade ju inte tid att ta en omväg så vad skulle jag göra. Genomblöt rakt igenom skorna o halvvägs upp till knäna..
Tog en annan väg hem men även där var halvt översvämmat. Jobbigt att köra med syskonvagnen samtidigt som man ska hålla i ett paraply dessutom.
Skitväder!

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Är inte gravid. Det är jäkligt jobbigt :(

2010-11-23 @ 12:09:14
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0