Ordning o reda

Nu börjar det bli lite ordning här hemma.
Igår fick vi ihop sängramen och byrån, sängen tog en timme o byrån lite mer än 2 timmar så vi var i säng först efter 23. Helt öm i händerna efter allt skruvande.
Idag har jag skiftat lite tavlor o bytt ut blommor+krukor, så något har jag fått gjort.
Imorrn åker julgardinerna upp har jag bestämt, men först hade jag behövt putsa fönstrena också, meningslöst när det regnar. Man kan iofs ta insidan iallafall.
---
Idag hade t.o.m dagiset hållt sig inne större delen av dagen, julpysslat o bakat pepparkakor.
Men dom var ute i regnet när jag kom o Lucas var dötrött, han hade inte sovit nånting så han somnade i vagnen på väg hem. Tänkte att han skulle få fortsätta sova i sin säng sen men när jag var på väg att bära in honom där så gick vi ju förbi tvn, så då ville han istället kolla på bompa. O nu är han jättepigg :)
Leija har däremot somnat nu, efter lite gnäll. Så nu sover hon nog minst en timme.
Jag ska strax börja med maten sen får vi se vad jag gör ikväll, bakar kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0