Ett litet uppehåll kan vi väl få?

Detta är helt sjukt, det har inte varit ett uppehåll på flera dagar :/
Snön vräker ner utanför o jag är helt slut efter att precis ha kommit hem från dagis.
Det tog en aning längre tid idag, för det första för att vi måste ta en omväg för det är fortfarande översvämmat nere vid skolan. O för det andra har det kommit en hel del snö nu, o gångvägarna är inte plogade än, så det var ganska tungt att köra vagnen. O för det tredje så blåser snön rakt in i ansiktet på en så det gör ont!
Lucas tyckte inte heller det var särskilt skönt med snö i ansiktet men ändå skulle han absolut inte ha regnskyddet över sig. Det var gnäll hela vägen till dagis, ingenting var bra..
Leija slapp iallafall snön där hon satt så skönt under regnskyddet.
---
Nog klagat, tycker det är himla mysigt ändå med snön. Såhär ska det ju vara när ljusstakar o grejer ska upp, då får man lite mer julkänsla.
Igår kväll bakade jag lussebullar som gästerna ska få i helgen, för er som inte vet blir jag hela 22 år gammal på lördag ;) Var ju tvungen att provsmaka dom också, så vi satt o mumsade framför Bonde söker fru.
Idag ska ljusstakarna upp o jag ska även städa lite. Hade behövt åka o köpa ett par julgardiner till men jag vill inte ge mig ut på vägarna idag. Imorrn måste jag tyvärr eftersom jag ska inhandla allt till middagen på lördag osv, hade velat köpa nåt fint att ha på mig också, har ju alltid samma kläder nu för tiden. Köpte iallafall till barnen i måndags.
---
Ska gå ner o väcka Leija som sover i vagnen nu så hon kan få lite gröt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0