Dop avklarat

Dopet gick bra igår, jag är väldigt nöjd.
Min brors tjej, Matilda, sjöng låten "I dina ögon" av Shirley Clamp. Hade rysningar genom hela låten kan jag säga, dessutom spelade hon gitarr till, hur duktig som helst. Tyvärr tror jag inte någon filmade det.
Leija skötte sig bra också, hon tittade på prästen med stora ögon nästan hela dopet, men när han kollade på henne också så blev det lite tjurigt ;) O hennes goa kinder hade han svårt att låta bli att ta på också, vem har inte det ^^
Lucas skötte sig sådär, svärfar gav honom en tablettask innan vi gick in i kyrkan, o det var nog inte alltför smart tyvärr. Helst av allt ville han inte stå framme i kyrkan överhuvudtaget, han drog i både Emanuel i mig, men själv ville han inte gå iväg. Fick ha honom i famnen större delen av dopet.

Leija somnade i bilen på den 2 minuter långa vägen mellan kyrkan o församlingshemmet, o fick sova vidare i vagnen sen. Man blir trött av att döpas.
Under tiden hon sov smaskade vi på mammas goda smörgåstårtor.
Till fika blev det supergod marängtårta som Sara gjort såklart. O lite kakor till det.
Massa fina presenter fick hon, o vi har faktiskt inte orkat packa upp dom än, mer än vissa saker.
Bilder kommer en annan dag, vi tog inte många med vår kamera utan vi ska få dom som svärfar tog istället.
Så skönt att ha detta avklarat nu iallafall.


Imorrn har vi bestämt oss för Ölands djurpark, något jag längtat efter hela sommaren.
Mamma o pappa ska också följa med så även Emanuel o jag kan åka lite karuseller o vattenrutschbanor ;)
Vår planerade camping blev uppskjuten så det får väl bli nästa vecka, som är Emanuels sista lediga vecka :(

Ikväll ska vi försöka trycka i oss resten av tårtan som blev över hade vi tänkt! Lucas sitter o smaskar nu framför bolibompa. Gottigott ;)





Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja

Tack :D

2010-07-28 @ 12:43:31
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Melinda - Mamma till Maja

Den tog tid kan jag säga :P

2010-07-28 @ 12:43:42
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0