Sommarens första båttur

Igår hade vi en härlig dag på sjön med mina föräldrar, eller ja, ganska härlig. Vädret kunde varit bättre.
Vi åkte till en ö som heter "videskär" iallafall, o gick tvärs över berget till en sandstrand. Riktigt häftigt stället, det är alltså sandbotten o långgrunt så man kan gå mellan öarna, perfekt för små barn. Lucas gick där o lekte i kanten med sin spann o vattenkanna. Tyvärr han hann inte leka så länge innan det var dags att sova för hans del o det började regna innan han skulle väckas så vi fick bege oss tillbaka till båten.

O där satt vi o lyssnade på det smattrande regnet ett tag, när det väl slutat för dagen sattes grillen igång.
Blev även ett dopp till sen innan vi åkte tillbaka.
Leija somnade gott nere i båten o sov ett par timmar.
Vi tog sen färjan tillbaka vid 21 o Lucas somnade såklart med en gång, även Leija slocknade igen efter lite gnäll.

Idag har jag tagit tag i bakandet, blev dessa bullarna.
O svärmor bakar en sort, det ska väl räcka, två sorters kakor o tårta? Dessutom blir det smörgåstårta också.
Jo, det får dom allt nöja sig med.
Det var varmt att baka idag kan jag säga. Hade hellre legat på stranden eller i sjön ;)

Bilder ifrån gårdagen kommer här.



Leijas flytväst var lite stor, men bättre än inget.


"Riktiga män kör Volvo" ;)








Längst bort till höger står pappa, väldigt långt ut men vattnet når fortfarande inte längre än till knäna.








Här var Emanuel lycklig ^^



Leija sover gott nere i båten




Kommentarer
Postat av: Fia

Vad bra, enda tecknet jag fått lära mig är att de dreglar mycket och kan gråta ovnaligt mycket, men då har jag fått ett tips till. Tack så mkt. Båtfärden ser mycket trevlig ut. Saknar mammas och pappas ibland...

2010-07-22 @ 21:16:08
URL: http://flisanfisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0