Sommar!

Med detta underbara vädret finns det ingen tid för att blogga. Tisdagen o onsdagen spenderades på stranden, iallafall några timmar.
Igår tog vi en promenad till Bastasjö, o gjorde misstaget att gå in på motionsspåret där vi blev jagade av myggen. Helt galna är dom.
Så det blev en kortare runda än vi tänkt oss men den tog iallafall 1 ½ timme.

Lucas sov till 8 imorse, eller egentligen vet jag inte om han sov så länge men han låg iallafall kvar i sängen tills han hörde att jag gick upp.
Vi har haft en hemmadag bestående av städning, inte klara än. Man har ju ingen lust att göra sånt när solen skiner utanför. Balkongdörren står öppen hela tiden iallafall, lite dumt kanske för det går uppenbarligen inte att låta Lucas vara där ute utan uppsikt. Han hade kastat ner grejer till grannen, som vi hittade i vår brevlåda nu. Tur att det är en snäll tant som bor under. Får be om ursäkt nästa gång vi ser henne, o helt enkelt inte låta honom vara där ute själv.

Fick en epilator av Emanuel i helgen förresten, som jag provat på både ben o under armar nu.
Inte smärtfritt kan jag säga, men betydligt bättre än vaxning. Under armarna var värst, tunnare hud där så det är väl därför. Skönt att slippa raka sig var o varannan dag iallafall. Känns väl bättre efter några gånger hoppas jag.

Idag blir det flygande jakob till middag :) Blir lite "lyxmåltider" mitt i veckan nu när Emanuel har semester, känns inte som att man har samma koll på veckodagarna nu. Vi pratade om att åka in till glassiären en sväng sen, får se hur det blir med det.

Just det, kläderna till bröllopet är äntligen inhandlade, iallafall till mig o barnen :) Ska bara ha ett par skor också, o en klippning o slingning.

Hoppas ni har det underbart!
Puss o Kram









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0