Semesterfirande

Ja, som ni såg här i förra inlägget har Leijas första tand dykt upp o hon kan numera bitas ;P
Den andra bredvid är på väg också, kommer nog vilken dag som helst. Nedre framtänderna.

Igår firade vi lite att mamma o pappa har gått på semester, mamma bjöd på grillat o tårta med jordgubbar till.
Det blev lite kubbspel, första omgången vann John o pappa mot Emanuel o mig, andra omgången vann jag o Emanuel o tredje omgången vann jag o mamma över John o Emanuel :) Jag hade ganska bra flyt under kvällen.
Lucas hoppade en hel del på studsmattan, men spelade även han lite kubb när vi andra var klara.
Leija sov större delen av kvällen i mammas o pappas säng.
Eftersom det blev så sent o vi ändå skulle till Jämjö dagen efter fick Lucas sova där.
Var hemma strax innan 23 o det blev sängen så fort Leija fått mat.

Idag åkte vi tillbaka till Jämjö, mamma följde med mig upp till församlingshemmet för att få lite information o nyckel osv. Sen åkte vi ut till buddevik för sol o badande, mamma, pappa o John kom också med.
Såg ut som algerna var på gång nu, lite grumligt vatten, hoppas inte det blir värre.
Åkte därifrån vid 16, mamma bjöd på mat även idag o vi åkte hemåt vid 18.30.
Nu sover båda barnen o jag tror vi ska gotta oss med lite glass, jag ska iallafall ;)

Imorrn blir det storhandling, förutom allt det vanliga så ska grejer till dopet inhandlas.
Tyvärr verkar det vara många som inte har tid att komma, eller så har dom bara missat att sista anmälningsdagen var igår. Blir inte alls lika många som på Lucas dop iallafall, tyvärr.
Synd för dom som missar mammas goda smörgåstårta ju ;)

Glass var det ja..


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja du hade rätt. Han är så söt. Nu har vi bara haft honom hemma i några timmar men vi är redan helt kära i honom.

2010-07-19 @ 21:37:18
URL: http://malabuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Då blir det MER tårta till oss då!!! =)



Funderar på om jag ska ta å göra min goda maräng tårta!!?? Vad säger du om det?? Jag är liiiite less på sp och marsipan-tårtor nu!! :o)



Kan ju dekorera den fin också.... =)



KRAMIZ

2010-07-20 @ 00:47:18
URL: http://cakedesign.blogg.se/
Postat av: Sara

=) Va bra! Då säger vi det!! Hur många personer blir vi??



Kram

2010-07-20 @ 10:14:21
URL: http://cakedesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0