Vecka 37

Godmorgon.
Jag är lika trött som vanligt, spelar ingen roll hur mycket jag sover. Lucas vaknade iallafall först vid 8 idag så det klagar jag inte på. Helt nerkladdad med snor var han stackarn. O dagis som tyckte han hade sånt bra immunförsvar som inte blivit sjuk när alla andra barn varit lite smått snoriga.
Men nu kom det till honom också, hostar endel gör han med. Så som det ser ut nu får han stanna hemma med mig hela veckan.

Idag går jag in i vecka 37(36+0), alltså en vecka kvar tills det räknas som fullgånget.
Men som jag sagt tidigare, nu får hon komma när hon vill, jag är redo!
Denna veckan är ju egentligen bara till för att lägga på sig lite mer hull, men med tanke på att hon vägde 2450 i vecka 33 så har hon nog tillräckligt nu :)
På familjeliv står det att andra barnet brukar väga mer än första, o med tanke på att Lucas vägde 3800 så skulle hon nog mycket väl kunna väga över 4 kg om jag går över.
Imorse skrämde hon upp mig rejält. När jag vaknade fick jag för mig att något var fel eftersom jag inte känt henne på hela natten. Hon brukar annars vakna när jag är uppe på toa, vilket jag varit 3-4 gånger inatt.
Men ingenting, så när jag vaknade vid 6 försökte jag buffa igång henne, men fick ingen respons alls. Satte mig upp i panik o fortsatte putta o till slut så svepte det förbi ett ben o jag kunde lugnt lägga mig ner igen.
För en timme sen var hon i full gång med att trycka ut mina revben så där fick jag för att jag väckte henne så tidigt ;)
Har lite molvärk i ryggen, hade det hela kvällen igår också, men annars är det rätt lugnt.
Lite förvärkar då o då. 

Det börjar bli dags för frukost nu känner jag, o hallonbladste :)
Dagen blir lugn, ska bara sitta inne o ta det lugnt.
Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Så spännande :)

2010-02-15 @ 10:11:01
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0