Vecka 35

Måndag, o ny graviditetsvecka. Vecka 35(34+0).
Inte mycket att tillägga vad gäller det, vid detta laget vet ni ju att jag är trött på att vara gravid o bara längtar tills den lilla tittar ut. Missbedömnde storleken på magen igår när jag skulle gå förbi dörren, så jag fick ett långt rivsår när jag gick in i den. O jag känner mig bara klumpig, vad jag än gör. Skulle kanske åkt in till simhallen för i vatten känner man sig ju väldigt lätt ;) Har varit ganska lugnt med sammandragningar i helgen, helt har jag inte sluppit dom såklart, men det har varit lite mindre.

Helgen har varit ganska dryg, bilen är fortfarande död så vi har bara varit hemma. Förhoppningsvis har Emanuel hittat felet som isåfall blir åtgärdat idag.
Eftersom det var så fruktansvärt kallt igår, -15, så stannade Lucas o jag inne hela dagen. Emanuel var ute vid bilen endel, annars höll han sig också inne.
På kvällen när han åkt iväg en sväng så gjorde Lucas o jag negerbollar, inte mycket till hjälp jag fick egentligen men han höll iallafall i elvispen en stund :P O slickade visparna efteråt såklart ;)
Fikade på dom när Emanuel var hemma igen, o dom var väldigt populära hos lillkillen såklart, o han var nog rädd att vi skulle äta upp allihop för han tryckte in dom hela. Fick gömma undan dom till slut istället o då tog han små tuggor istället så den han hade kvar skulle vara så länge som möjligt ^^

Idag ska jag till barnmorskan vid 13, mamma kommer o passar Lucas så länge, o jag lånar deras bil så jag kan ta mig dit. Vet inte vad som ska göras idag, men det blir iallafall blodtryck o urinprov, tror nog hon mäter magen också. Kommer väl bli lite snack om ultraljudet från förra veckan o så också.
Uppdaterar säkert när jag är tillbaka därifrån.

Måste ju även klaga på all den här snön som aldrig verkar ta slut! Det känns som det snöar konstant, o det räcker o blir över nu kan jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0