Helgen

Bion i fredags var bra, tyvärr hade vi ett gäng uppnosiga fjortisar bredvid oss som inte ville vara tysta.
Större delen av filmen satt dom o tjattrade o fnittrade, o dom hade inget bättre att säga än "detsamma" om man bad dom hålla käften. Vad fan ska dom på bio att göra om dom inte är intresserade av att se filmen??
Var fler än vi som blev irriterade iallafall, men som sagt, uppnosiga som fan var dom.
Filmen hade blivit mycket bättre om dom inte varit där. Hursomhelst var det en bra film, som jag kommer se igen, helt klart :)

Var hemma närmare 23.30 så det blev sängen direkt.
Någon lång sovmorgon blev det däremot inte, vaknade vid 8 o kunde inte somna om.
Låg kvar i sängen iallafall tills mamma ringde vid 9. Lucas hade sovit bra men inte velat äta så mycket till frukost.
Vi åt pizza till frukost, som blivit över från fredagen, fixade iordning oss o åkte mot Jämjö för att sen komma iväg till Ikea.
Mamma, pappa, John o hans tjej, Emanuel, jag o Lucas. Så vi fick köra med två bilar.
Lucas somnade ganska fort o sov hela vägen till Kalmar.
Vi fick med oss det vi åkte dit för, skolåda, liten expedit-hylla och stjärnlampa till Lucas rum, duschdraperi, blockljus, doftljus. Ja, det var väl allt. Bara sånt vi behövde, o det blev ju dessutom under 1000-lappen så vi är supernöjda. Åt på Burger King innan vi åkte hem, såklart. Tycker dom är bäst, o tyvärr har vi ju inte det här.
När vi var där var dessutom deras maskot o gick runt bland borden, Lucas var väldigt reserverad till honom, följde honom med blicken hela tiden. Trodde han skulle börja gråta när han kom till oss men han bara stirrade, o höll ett hårt tag i min arm ^^
Hemvägen satt Lucas o jag bak i bilen o smaskade på godissnören, sjöng o skrattade. Han slocknade ca 5 min innan vi var framme i Jämjö igen. Stannade kvar hos mina föräldrar ett par timmar innan vi körde hemåt vid 18.

Idag har vi tyvärr bara varit inne, trots det superfina vädret. Vi har fått upp skoskåpet o Lucas hylla iallafall, så det har gjorts lite nytta. Emanuel har dessutom varit iväg o tvättat bilen.
Ska göra välling till Lucas om en liten stund sen ska han i säng, han är så duktig om kvällarna, aldrig några problem alls att lägga sig. Tror han tycker det är kul nu när han faktiskt kan hoppa i sängen själv o allt, att han känner sig stor o duktig liksom :)
När han är lagd blir det Blåsningen, sen får vi se. Ska nog ta mig lite glass också ikväll tror jag.

Ha en mysig kväll, o sov gott.
Jag hoppas som vanligt att jag ska vakna mitt i natten av värkar eller vattenavgång ;)
2 veckor kvar till BF idag, så än kan det ju dröja. Men nu är det iallafall säkert att det blir ännu ett Mars-barn.
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0