Tisdag

Snöat hela natten så det har kommit ett par centimeter till, hoppas verkligen jag kommer ut med bilen sen.

Morgonen började inte så bra, Emanuel hade lite smått panik för att han inte hittade sin plånbok, o självklart skyller han på Lucas när han inte hittar något, brukar va så ;P
Iofs så brukar han hitta sin mobil o så på Lucas rum, men han får väl skylla sig själv när han inte lägger upp grejerna på barnsäker nivå.
Hur som helst så var han ju tvungen att gå in o leta på Lucas rum också imorse, så han väckte honom.
Lucas blev sur, vägrade välling o vägrade somna om. Emanuel hittade såklart ingen plånbok.
Han blev alltså tvungen att åka till jobbet utan den. Jag lyckades till slut få i Lucas vällingen o han somnade om strax efter 7.
O då fick jag även ett sms från Emanuel att han hade hittat plånboken i arbetsbyxorna på jobbet, o ett förlåt också såklart. Så då var jag inte sur på honom mer.

Var kanske ingen större mening att Lucas somnade om för jag fick ändå väcka honom innan 8 igen, men då var han pigg o glad iallafall. Tog pulkan ner till dagis, tycker han är superkul.
Utvecklingssamtalet gick bra, dom hade såklart inget negativt att säga om honom ;)
Fick bara höra hur go han var, o lätt att ha o göra med. O dom fick höra hur bra jag trivdes med dom o sådär också, helt underbart dagis han hamnat på. Är så glad att vi fick förstavalet, ett utedagis, kan ju vara därför Lucas inte är sjuk så mycket :) Förresten, nu bestämde vi att han ska vara där mellan 8.30-15, tisdag onsdag o torsdag, istället för 13.30. Fram till lillasyster kommit, så hinner jag vila upp mig ordentligt.
Efter dagis tog jag en extra promenad innan jag gick hemåt i hopp om att få lite ont. O det fick jag också, i ryggen o ljumskarna ;/
Visst, det molar faktiskt endel både nere i magen o ryggen, men det blir nog inte mer av det.
Försöka kan man ju.

Nu sitter jag med en mugg hallonbladste, smakar betydligt bättre än basilika, även om det är lite hö-smak på detta också. Mår betydligt bättre idag, näsan rinner till o från men det brukar man ju få stå ut med ett tag.
Ska nog bara ta det lugnt nu, fram till barnmorske-besöket vid 14. Ska sitta o beklaga mig lite tänkte jag, tror inte min BM är helt omöjlig med en hinnsvepning faktiskt. Inte säkert det hjälper heller ju, men alla försök är bra :)

Kommentarer
Postat av: Sara

hej hej! Hoppas att det sätter igång snart då! Ni får väl påskynda med en liten "färdknäpp" ;-)



Kram

2010-02-23 @ 10:59:36
URL: http://cakedesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0