Efterlängtade fredag

Fick sovmorgon till 9 idag, eller halv 9 rättare sagt för då smsade Sandra. Men jag låg kvar i sängen ett tag iallafall innan jag gick upp, hörde då att Lucas låg o småsjöng i sin säng.
Han är inte på sitt bästa humör idag, o likadan var han igår.
Jag förstår inte vad det beror på, var likadant förra gången han var förkyld, när han frisknat till var han supergnällig o trotsig i en vecka framåt innan han blev sig själv igen. Ska det vara likadant denna gången då?
Hans humör kan svänga på 1 sekund, otroligt jobbigt. O när man inte alltid förstår vad han vill så blir det ju inte lättare heller.

Mera snö kom det igårkväll, o idag töar det, vår termometer visar +3. Skulle tydligen bli ännu mer ikväll, men vi får väl se. Stor mening att det snöar när det töar med en gång igen. Kan lika gärna sluta snöa o förbli plusgrader nu.
Lucas är alltså så gott som frisk nu, lite hosta bara. Så idag känner jag av min hals istället, o lite dov huvudvärk.
Magen har hållt sig ganska lugn under natten o morgonen, någon förvärk bara. O någon liten knuff från bebis ibland. Man blir ju helt knäpp av att sitta o leta tecken hela tiden, o läsa på familjeliv hur folks förlossningar börjat osv. Jag har ju inte varit med om att det startat av sig självt, så jag vet ju inte alls hur det kan vara.
Knappt så jag minns hur värkarna kändes.

Dagen blir lugn, vi ska bara vara hemma. Emanuel köper hem godis när han kör från jobbet så slipper vi gå ut.
Imorrn blir det nog en ganska lugn förmiddag tror jag, vid 16 ska vi på kalas för Lucas kusin i Jämjö som fyller 4.
O söndag har vi ingenting planerat, hoppas att man ligger på förlossningen då kanske, om inte innan dess ;)

Ha en trevlig helg!
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0