Barnmorskan

Gick bra hos barnmorskan idag, känns faktiskt skönt att träffa henne varje vecka, o tiden går lite fortare då också.
Sf-måttet ligger nu på 36, hade tagit ett litet skutt upp på översta kurvan igen efter att ha legat mellan medel o övre. Men det var bra iallafall.
Vikten ligger på +16 kg, o hjärtljuden på 140.
Kollade även blodvärde idag o de har ökat lite till sen sist, ligger nu på 125 :)
Blodtrycket var också jättebra förresten.
Fortfarande huvud neråt, o hon trodde att den ligger o tittar uppåt för hon kände bara en massa smådelar över hela magen ^^
Idag skrev vi en liten sammanfattning om hur graviditeten har varit o hur jag vill att förlossningen ska bli.
Graviditeten har varit jättejobbig, mycket pga sammandragningarna som gjort att jag inte haft samma ork för Lucas. Men även pga nedstämdheten som kom nu framåt slutet. Nu känns det iallafall bättre, men jag känner att bebisen gärna får komma när den vill nu.
Förlossningen har jag tänkt mig som sist, endast lustgas. Annars inga större funderingar kring det.
Hoppas verkligen att amningen ska funka bra med, det är jag lite orolig för. Att jag inte ska ha tillräckligt med mjölk eller liknande.

Menmen.
Nu är Lucas hämtad också, o han var inte alls på humör. Tror han sovit för lite.
Det första han gjorde när han kom hem var iallafall att plocka fram Pingu-dvdn så nu sitter han i sin fåtölj med en smörgås o är så snäll så.
Vi som behöver storhandla idag, undrar om det verkligen går med honom om han är lika tjurig då.
Jag kan ju inte handla själv, det blir alldeles för tungt. O Emanuel skickar jag inte iväg för några större inköp för då kommer han hem med helt fel grejer ;P
Det får gå som det går helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Tänk att du snart ska föda! :)

2010-02-14 @ 22:31:54
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0