Bra helg

Nu har jag tid för en liten uppdatering. :)
Helgen har varit super. I fredagskväll kom svärfar med flickvän på besök, slängde in en Ekströms blåbärspaj i ugnen som vi sedan fikade på tillsammans med glass. Lucas bara skrek när han skulle lägga sig, det gör han aldrig annars. Han blir helt förbytt när det är folk här har jag märkt :/
---
Lördag var vi en sväng i stan, hittade inga skor alls till mig, men ett nytt fleeceset till Lucas blev det från Stadium iallafall. Hyrde Clash of the Titans på Hemmakväll, o köpte en stoor påse med godis.
Vid 17 kom Fredrik hit på besök, som vi inte träffat på ett år tror jag, lite synd.
O det lär ju inte bli oftare nu när han flyttar till England heller.
Det var kul iallafall, när vi fått barnen i säng kollade vi på filmen o åt lite gott.
Jag satt uppe med dom till midnatt, sen orkade jag inte mer.
Lucas fick sova i vår säng så Fredrik kunde ta hans, så vi hade det lite trångt trots vår stora säng för Lucas gillar att breda ut sig.
Leija ville ha mat vid 3.30, sen fick jag sova till 6 då Lucas inte ville sova längre, o han väckte såklart även Leija då så jag fick pallra mig upp för Emanuel var ju inte särskilt pigg ;P
---
Trött hela söndagen men vid 13 tog vi oss till Lindesnäs på namngivning för mitt lilla kusinbarn Tove.
God mat/fika och trevligt sällskap. Lucas ville absolut inte åka därifrån, fick bära ut honom skrikandes o sparkandes. Som jag sa, han blir helt konstig när andra är i närheten, han ska absolut inte göra som vi vill då.
Som t.ex när han skulle badas på morgonen också, han älskar att bada, men eftersom Fredrik var hemma blev det en massa skrikande istället o han skulle absolut inte bada. Någon slags trots antar jag.
Blev tidigt i säng igår, skulle lagt mig vid 21 men mamma ringde då så 21.30 kom jag i säng o slocknade ganska fort.
---
Idag är det återigen måndag, jag är hemma med båda barnen. Leija somnade nyss o Lucas sitter o ritar, det har han gjort större delen av helgen, fick köpa ett nytt ritblock i lördags :)
Mamma kommer troligtvis på besök idag, annars händer det inte mycket, lite tvättande bara.

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Gott med en stooor påse godis ;D

Längsen man åt det ;(

2010-08-30 @ 12:23:04
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0