Sail, kräftskiva o segsöndag

Vi har haft en bra helg, såklart :)

Fredagskvällen blev det sailet med Elin, inte mycket att ha så vi köpte våra remmar o gick upp på stan för att äta på glassiären istället. Riktigt gott vid halv tio på kvällen ;)
Satt en lång stund o bara pratade innan vi begav oss ner till hamnen igen för att gå igenom sailet en sväng till när vi ändå skulle till bilen.
Så kul att umgås med henne, hoppas vi hinner med någon gång till innan hon åker tillbaka till Örebro.

Lördagen åkte vi in till sailet igen, fast mestadels av tiden tillbringade vi i Örlogshamnen där det var marinens dag, man fick gå ombord på många av fartygen o kolla. Emanuel o Lucas var uppe på båten där svärfar jobbar :)
Vi var även på barnens sail med svärfar o hans tjej, Lucas fick prova på lite alla möjliga tävlingar o vann en massa godis så han var nöjd.
Klockan tickade på så vi gick igenom sailet ganska fort o gick sen till bilen för o köra hem till mina föräldrar där vi skulle ha en liten kräftskiva. Jag åt räkor istället, mycket godare, o med mammas hemmagjorda aioli :)
Spelade lite buzz framåt kvällen, o vem vann om inte jag ;)
Både Lucas o Leija somnade i bilen på väg hem, o Lucas sov ända till 9 på söndagen.

Den dagen var vi väldigt sega allihop, av någon anledning. Vi höll oss inne o tog det så lugnt det bara gick.
Känner mig ganska seg idag också, men det är nog vädret. Visserligen börjar solen titta fram lite nu men jag har ändå ingen ork till någonting.
Svärmor var här en liten stund innan hon skulle ut på promenad, o när hon gått somnade båda barnen o här sitter jag nu o njuter av lugnet en liten stund.
Ikväll blir det kalas för barnens kusin som fyllt 7.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0