2 nätter i tält

I söndags packade vi allt o körde mot Häljanäs camping, i närheten av Emmaboda, tillsammans med svärmor, hennes sambo, hans dotter o Emanuels lillasyster.
Grabbarna drog igång med tälten direkt, o det tog en stund. Under tiden låg jag med Lucas o Leija på en filt o myste i skuggan.
Mysig camping, bortsett från alla getingar, det var verkligen hur mycket som helst. Både Emanuel o svärmors sambo blev stuckna, men vi andra klarade oss tack o lov. Emanuel hade köpt en elektrisk insektsdödare o den kom väl till pass när dom väl varit o köpt batterier till den.
Grillning på kvällen, o besök av familjen Abelsson :)
Måndag morgon kom det en skur, men sen sprack det upp o vi fick en fin dag.
Blev ett dopp då, riktigt skönt, men var inte mer än högst 19 grader.
Gick även en promenad i skogen med svärmor o E:s lillasyster, jag var lite rädd hela promenaden eftersom man såg att det varit vildsvin o bökat där i skogen. Har stor respekt för dom. Men jag överlevde ;)

Tisdag fick vi också fint väder så det fick bli ett dopp innan vi skulle packa ihop o bege oss hemåt.
Lucas ville inte bada någon av dagarna, badkrukan. Men han trivdes bra med att bara gå o lulla o springa efter svärmors sambos dotter. Leija har också haft det bra vad vi märkt, hon hänger ju mest bara med ^^
Sovit gott i vagnen iallafall. På hemvägen skrek hon, som vanligt, om hon inte sover. Funderar på o köpa en större bilstol, hon kanske tycker det är obekvämt, o dessutom tror jag dom där "bebisstolarna" blir varmare också.

Åh, va skönt det var att sova i sin säng igen kan jag säga. Trots att vi hade en stor uppblåsbar madrass, men jag låg på kanten o väger dessutom mycket mer än både Emanuel o Lucas så jag sjönk ner väldigt mycket.
Sov iallafall bättre än jag brukar göra i tält, kände mig trygg med älsklingen bredvid mig.
Så nu är vi inne på att köpa ett eget tält, ett stort med ståhöjd o så :) Så vi kan campa endel nästa sommar, det är ju lite charmigt.
Sune finns det ju alltid folk som kan kolla till, mamma var här en sväng nu när vi var iväg t.ex.




Lucas visar sina nya bilar för Leija


Vårt tält, som vi lånade av svärmor.




Lucas sover gott.


Måndag morgon, efter regnet, vattnet ligger som en spegel.


Måndag kväll, det märks att vi hade mysigt va? :)


Leijas stora idol är storebror ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0