Påsken över

Nu var det slut på påskhelgen, som vanligt går det hur fort som helst.
Tycker inte att jag ätit överdrivet mycket godis denna påsken ändå, vi har iallafall inte köpt nåt själva :P

Idag har vi varit på middag hos svärfar, god mat o trevligt sällskap. Leija låg vid bröstet mer än vanligt nu på eftermiddagen faktiskt, hann knappt lägga ner henne eller lämna över henne till någon förrän hon började leta.
O det handlade inte om hunger för hon snuttar bara lite sen somnar hon, nappen duger inte alltid heller.
Men jag ska inte klaga för det är så mysigt att ha henne där :) Är så glad att amningen funkar som den ska, numera utan amningsnapp också, skönt att slippa krångla med det. Inga mer såriga bröstvårtor här.
Däremot vet jag ju inte om mjölken är tillräckligt fet för henne, inte vägt henne sen vi åkte hem från BB, men sköterskan kommer hit på onsdag så då får vi veta.

Emanuel o Leija ligger o myser i soffan nu, jag väntar mest på att hon ska vakna o vilja äta. Blir väl läggdags vid 23 som vanligt, hon brukar somna för natten ungefär då.
Hoppas att hon sover bra även inatt för jag är riktigt trött.
Imorrn vet jag inte riktigt vad som händer, tror mamma kommer en sväng eftersom hon är ledig.
Är det bra väder blir det nog en promenad också, dags att börja mitt sunda liv nu efter påsken o alla födelsedagar.
Gick upp 19 kg under graviditeten, har hittills gått ner 10 av dom, 9 kg kvar alltså. Men jag har som mål att gå ner ytterliggare 5 kg efter det. Hoppas att amningen kan hjälpa mig lite på traven också.

Ska ansluta mig till mina älsklingar i soffan nu.
Bjuder på några bilder från påskhelgen.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0