Tisdag

Börjar bli dags för ett inlägg nu känner jag.

Helgen har varit bra.
I lördags var vi i stan en sväng, jag köpte ett par skor o så tog vi första glassen på glassiären o det smakade supergott såklart. Tog smakerna polkagris och nutella :) Nästa gång måste jag smaka "kanelbulle".
Var sen hemma en stund innan vi åkte vidare till svärfar för grillning med alla syskonen.

I söndags tog vi det mest lugnt, var o lekte i den nya lekparken här intill. Kul med lite nytt o fräscht till barnen tycker jag :) Förutom det hände inte mycket mer, allmänt sega som vanligt en söndag.

Igår var jag o barnen hemma hos mamma hela dan, gick en långpromenad så dom somnade.
Sen satt vi o solade på altanen, var riktigt skönt där, blåste ingenting så man kunde sitta o njuta av värmen o fågelkvittret, precis som det ska vara :)
Kom hem lagom till Emanuel kom från jobbet. Städade lite på kvällen, det var välbehövligt. Av någon anledning orkar jag inte städa på dagen, men kvällen däremot går det mycket lättare.

Idag är Lucas på dagis igen, frisk o kry.
Jag o Leija har varit på BVC. Hon fick åka Emmaljungan idag för första gången, bara använt syskonvagnen annars.
Tyvärr slapp vi inte regnet när vi gick, jag som tyckte att det började spricka upp lite innan jag skulle gå.
Regnskyddet glömde jag såklart hemma så jag fick slänga över min jacka över vagnen, behövde inte den ändå för det är så pass varmt ute idag.
Leija väger 4960 gram o är 57,5 cm lång. Inte ökat riktigt lika bra denna gången, men det var ändå okej så länge hon är nöjd när hon äter.
Pratade med sköterskan angående Lucas idag också, han pratar ju inte särskilt mycket. Kan kanske runt 20 ord, resten babblar han på sitt eget språk. Men jag behövde inte oroa mig över det än, hon tyckte fortfarande att han var så pass liten att det inte var någon fara. Det viktigaste var att han förstod vad vi sa, o det gör han ju.
Skulle det inte hänt så mycket mer till efter sommaren skulle hon boka in en tid till en logoped, men vi hoppas att vi slipper det.

Har precis fått i mig lite lunch nu, Leija ligger o sprattlar i babysittern o spanar in nalle puh som hänger där. ^^
Om en timme är det dags att hämta hem Lucas, o då blir det mellanmål. Ska göra smoothie tänkte jag, det är han glad för, o jag också för den delen :)
Storhandling ikväll, troligtvis hela familjen. Har annars handlat själv nu sen Leija kom, men idag följer nog resten av familjen med också. Leija får sitta i bärselen, hoppas hon gillar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0