Jobbig natt

Har fått alldeles för lite sömn inatt. Leija ville inte sova längre än till 3, försökte på alla möjliga vis att få henne o somna om efter att hon ätit men hon var superpigg. När klockan ringde vid 5.30 så bad jag Emanuel ta över så jag kunde sova en timme innan han stack till jobbet.
Det tog en kvart för honom att söva henne, men då måste hon ju iofs varit trött efter att ha varit vaken i över 2 timmar.
Lucas vaknade vid 6, så Emanuel fixade välling o så till honom. Sen lekte han på sitt rum tills jag steg upp vid 7.
Fick väcka Leija en halvtimme senare så hon hann äta innan vi skulle lämna Lucas.

Nu ligger hon o sover i soffan, men misstänker att hon vaknar snart.
Jag väntar på samtal ifrån vårdcentralen, mina kliande utslag är kvar o har börjat komma på lårens baksida också. Skitjobbigt att gå o klia hela tiden, kliar värre än myggbett. Men konstigt nog är det inga utlsag som verkar gå att klia sönder? Provat smörja in mig med mjukgörande hudkräm, hjälper lite för stunden bara så jag behöver nog någon annan salva eller något.

Hade behövt gå o lägga mig, men som sagt väntar jag samtal, o Leija vaknar nog snart ändå så jag får hoppa det.
Kanske hinner vila en stund innan det är dags att hämta hem Lucas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0