Helgen

Vad dålig jag varit med uppdatering senaste dagarna :/

I torsdags gjorde vi nog inget särskilt, vad jag kan minnas. Jag var o storhandlade bara.

I fredags gick vi till Coop o handlade lite gottigt, så det blev en bra promenad. Kändes att man varit gravid o precis fått barn kan jag säga, ingen kondis alls, o hade riktigt ont i benen när vi kom hem :P
Men det ska bli ändring på det, från o med imorrn.
Kollade Talang o Solsidan på kvällen.

Igår, lördag, skulle vi egentligen gått in till Lyckeby på marknaden, men eftersom det var mulet struntade vi i det.
Mamma hade däremot varit där o köpt ett par foppatofflor till Lucas, som han inte vill ha på sig just nu, däremot försöker han få på dom på mina stora fötter ;P
Åkte till mina föräldrar på eftermiddagen där vi blev bjudna på grillat, första gången för i år o det smakade helt ljuvligt. Munkar blev det till efterrätt.
Åkte hemåt vid 20 för att lägga Lucas. Sen tittade vi på Körslaget o lite på Djävulen bär Prada innan Leija o jag la oss.

Idag var det meningen att vi skulle köpt skor till Lucas, men Skokällarn finns tydligen inte kvar, Skopunkten hade inte dom skorna vi ville ha i hans storlek o Maxi hade inte heller något kul. Det var dom affärerna med skoutbud som hade öppet idag. Vi får väl åka till Skofynd imorrn o kolla, om jag klarar det själv med båda barnen.
Hade helst velat ha ett par nya vanliga skor till honom när han ska till dagis nu igen.
Nu ligger både Lucas o Leija o sover, Emanuel byter däcken o jag sitter här o drygar lite. Ska nog slänga mig på soffan en stund innan Lucas vaknar.
Blir hemmagjord pizza till middag idag, o bara mys.

Numera vaknar Leija var 3:e timme för att äta på nätterna så det blir aldrig någon hel natts sömn, men hon somnar iallafall oftast om efter att hon ätit tack o lov. Allt annat går också bra vad gäller barnen, Lucas är jättegullig o vill numera hålla henne ganska ofta. Ibland försöker han nästan slita henne ifrån en.
Imorrn börjar vardagen igen, Emanuel ska tillbaka till jobbet o jag ska vara hemma själv med barnen.
Lucas kommer gå på dagis tisdag-torsdag 8.30-13.30. Lite nervös är jag allt för hur detta ska gå, lär bli endel stressiga morgnar när Lucas ska till dagis, båda barnen ska ha frukost o kläs på osv.
Jag kommer nog in i det efter ett tag.

Budade hem ett stort klädpaket till Leija igår, i storlek 62/68, 440 kr+frakt. Inte mycket pengar för alla dom kläderna, hoppas att dom är i bra skick också, vilket dom ska vara enligt säljaren.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0