2-barnsmamma

Idag är det alltså min första dag själv med mina små godingar, än så länge går det bra.
Har ju haft turen att även denna gången få en väldigt lugn o snäll bebis, gnäller bara när hon vill snutta.
Lucas valde att gå upp vid 6 idag, Leija var också vaken då så det var bara att pallra sig upp.
Först nu efter en dusch har jag börjat piggna till något.

Leija ligger o sprattlar i babysittern nu, o Lucas busar med Sune. Sune har hållt sig lugn nu när Emanuel har varit hemma, men nu är det full fart här igen.
Var tänkt att vi skulle tagit kort för tidningen idag, men Emanuel hade inte möjlighet att komma ifrån jobbet så vi får ta det nästa vecka istället.
Har alltså inget planerat idag, men det blir väl lite tvättande o städande som vanligt.
Inhandlande av skor får vänta tills Emanuel kommit hem så åker jag iväg med Lucas själv.

Har fått några röda kliande utslag på låren, tror jag haft dom närmare en vecka nu. Dom sitter på övre delen av framsida lår och insida lår strax ovanför knäna. Inte bara några få utslag på varje ställe heller utan det är en stor plätt med flera utslag. Fattar inte vad det är. Mamma trodde det var en allergisk reaktion, men mot vad? Jag har inte bytt tvättmedel o vad jag kan minnas har jag inte heller ätit något som jag inte brukar.
Fortsätter det klia eller om det sprider sig någon annanstans får jag ringa vårdcentralen.
Men skulle det visa sig vara en allergisk reaktion kan väl inte dom veta exakt vad jag reagerat på heller så jag vet inte om jag får så mycket hjälp därifrån.

Leija börjat bli lite snuttig nu så jag ska plocka upp henne.
Ha en bra dag, återkommer nog med lite bilder sen.
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0