Mexgryta

Måste tipsa er om en supergod maträtt. Jag tycker iallafall att den är riktigt god, dessutom tar den inte lång tid att göra.

Mexgryta

Du behöver:

400 gram nötfärs
smör
1 tsk salt
1 burk krossade tomater
1 burk kidneybönor
1 dl majskorn
1 dl vatten
2 dl creme fraiche med smak av paprika & chili

Gör såhär:
Bryn färsen i smör i en gryta. Tillsätt salt och krossade tomater. Låt koka ca 5 min.
Skölj bönorna och låt dom och majskornen rinna av.
Rör ner bönor, majs, vatten och creme fraiche i grytan, låt koka ca 2 min.
Serveras med kokt ris.


Detta åt vi till middag igår, o det blev även min lunch idag. :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Låter gott. :)

2009-03-24 @ 06:58:45
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0