Helgen på Öland

Ska ge mig på en uppdatering nu även om jag inte orkar, får bli en lite kortare sammanfattning.

Kom fram på Öland vid 15.30 i fredags, checkade in på vårt rum på vandrarhemmet.
Litet o trångt var det. Två våningssängar, vi nyttjade bara en nederdel, Lucas sov ju i sin resesäng.
Men man var ju tvungen att ha fyra-bäddsrum oavsett hur liten barnet var..
En jävla massa flugor var det, inte konstigt med tanke på att vi hade Jakar utanför vårt fönster.
Inte särskilt sköna sängar heller, men vi sov iallafall hela natten, fram till Lucas vaknade vid 6.

På lördagen tog vi det lite lugnt på morgonen, gick in på Ölands djurpark vid 11-tiden.
Gick en sväng o kollade på alla djuren, finns ju en hel del. Lucas var inte så jätteintresserad, han satt mest o spanade efter tjejer ;P Så än är han nog lite liten, men det var ju kul för Emanuel o mig o komma iväg också.
Kom en regnskur framåt eftermiddagen, o när solen tittade fram passade vi på att gå till vattenlandet o bada.
Men det var ganska kallt så det blev ett snabbad.
Vi gick därefter o åkte en karusell, Lucas o jag, innan det stängde vid 18.
Satt utanför vandrarhemmet på kvällen o åt lite godis o mös, la oss vid halv nio.

Lucas vaknade återigen vid 6 på söndagen, han fick lite välling o sen fick han sitta i sin säng o roa sig lite medans vi försökte vakna till.
Kände att vi ville komma därifrån så fort som möjligt så vi gick ganska snart upp o åt frukost o började städa.
Tog en sväng till Ikea o köpte lite smågrejer, åkte därefter till Nybro för att hälsa på Emanuels syster o Lucas kusin.
O sen bar det av till Emmaboda, till Sandra o Robin, där vi skulle hämta vår lilla kise.
Det var inga större problem, han var lite orolig i bilen, så jag tog ut honom ur transportburen så fick han ligga i mitt knä o sova.
Väl hemma gick han omkring o kollade var han hamnat, var lite observant mot Lucas, o det är han fortfarande.
Dom blir nog kompisar till slut iallafall. Emanuel kelar med honom mer än vad jag gör, o han är ju allergisk. Men det går jättebra :)

Idag har jag jobbat mellan 7-13, o har varit så trött hela dan, la mig på soffan en stund nu på eftermiddagen så lite har jag piggnat till. Ska snart gå o leka med dom andra grabbarna :)
Lite bilder ska ni såklart få också, fler finns på min bilddagbok o facebook. (Du måste vara inloggad på bilddagboken för att se bilderna)
















Kommentarer
Postat av: Maria

Åh ni värkar ha heft det jätte mysigt iaf. Vi va oxå på ölandsdjurpark för ett litet tag sen och det tycket Dante va jätte roligt. Han kollade på djuren och åkte en massa karuseller. Vilken fin vagn.. sån har vi med. hihi.

Mysigt med en liten kisse.. Vår katt ska få kattungar närsom men jag tycker inte det ska bli så jätte roligt eftersom vi har haft så mycket kattungar.. ha det så bra

2009-07-14 @ 10:43:30
URL: http://malabuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0