Marley och Jag



Godmorgon :)

Kan ju börja med att berätta om gårdagen.
Istället för att gå o lägga mig som jag tänkt när Lucas sov middag så ställde jag mig på Obitreken i 20 min o sen blev det plankan 3x30. Hann även duscha innan han vaknade.
Vid halv tre gick vi ut på långpromenad, först rundan jag brukar gå i Bastasjö, o sedan en liten omväg hem så jag kom upp i 10363 steg ungefär. Vilket blir 7,35 km, 483 kcal och det tog 1 timme och 33 min :)
Med en liten paus vid en lekpark där Lucas fick gunga lite.

Emanuel mötte oss sista biten, sen fick vi lite bråttom. Skulle fixa iordning oss o därefter åka till City Gross o köpa naturgodis, dricka och barnmat. Sen hämta ut biljetterna o därefter lämna Lucas hos hans faster. O egentligen var det tänkt att vi skulle äta nånstans innan bion, men det hann vi inte.
Vi kollade på Marley och Jag, jättesöt film. Grät två gånger, o i slutet grät t.o.m Emanuel. Det ville han såklart inte erkänna men jag såg ju att han satt o torkade tårarna ;)

Efter bion ringde Emanuel sin syster för att kolla om allt gått bra, o om de gick bra att vi gick o åt nånstans. Men då hade hon varit gullig o lagat kycklingwok som vi blev bjudna på :)
Det hade iallafall gått jättebra med Lucas, det är bara när jag är där som han blir mammig, vilket han alltså blev när jag kom, så det var knappt att jag fick äta.
Menmen, vi åkte hem strax innan nio o hann precis hem till Desperate Housewives.
Lucas fick välling o somnade strax därefter.

Varit uppe i en timme nu, o jag är faktiskt ganska pigg. Behöver bara få i mig lite frukost också.
Idag har jag planerat att städa lite, både inne och på balkongen så jag kan ställa ut utemöblerna där.
O så ska jag försöka få in babysitter o gåstol i förrådet. Kanske städa av skötbordet också så ska vi försöka sälja det.
När Emanuel kommit hem ska vi handla är det tänkt. Så idag har jag en massa att göra :)

Ha en bra dag.
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0