Verklighetstrogen docka?

Gick väl helt okej på Bvc, läkaren sa inte så mycket, hon frågade om han flyttade saker mellan händerna eller tittar efter en tappad leksak, men han gör ju inget av det. Vet inte om dom måste göra det nu? Dum som jag är frågade jag inte heller.
Vägde iallafall 6820 gram o är 65 cm nu :) Så han har gått upp bra på en vecka, snart är han uppe i 7 kg :D
O så fick han ju sin vaccination, o de gick bra, skrek till lite just när hon stack men det blev snabbt bra igen :)
Fick tid för BOEL-test den 27 November, min 20-årsdag :)
Men vi bestämde att vi skulle ta en vägning däremellan också, o jag går ju ändå dit varje vecka o väger honom i väntrummet så att jag kan hålla lite koll på hans vikt själv.
Sen va vi på Maxi o handlade lite till maten, o så köpte jag en dvd-box till Emanuel. Osäker på om han sett dom, men visste inte vad jag skulle hitta på så hoppas han blir nöjd.

Någon som såg dokumentären som gick på Tv4 igår? Handlade om kvinnor som samlade på verklighetstrogna dockor, o verkligen behandlade dessa som om dom skulle vara små bebisar. Gick med dom i barnvagnen, köpte nya, dyra kläder till dom, bytte blöja osv. Förstår inte riktigt hur man tänker då faktiskt? Visst, dockorna är hur fina som helst, o ser verkligen riktiga ut, men att behandla dom som om dom vore det också är lite väl tycker jag.
Såg bara lite bitar av programmet, tyckte det var så himla löjligt bara så det gick knappt att titta på.

Ska snart börja med maten hade jag tänkt, det tar ju lite tid, men gud vad gott det är :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0