Pluttebebisen

Var tvungen att köra hem till mina föräldrar sent igårkväll för jag började känna att jag hade svårt o andas, o min inhalator låg i skötväskan, som alltså var hos mina föräldrar eftersom dom skulle ha honom över natten. Trodde timotejen hade blommat för länge sen? Eller så har jag blivit allergisk mot ännu fler grejer.
Men vi fick iallafall träffa Lucas en gång till :)

Så idag fick jag sovmorgon, mamma ringde o väckte mig vid 10.40 :P
Gick upp o gjorde mig iordning så jag var klar när dom kom o hämtade mig, skulle åka o hälsa på min nya kusin som kom till världen den 13, snart två veckor sen.
En riktig liten plutt! Vägde 2950 när han föddes, på beräknat datum, o nu vägde han inte mer än 2400 gram. Vågade knappt ta i honom, var som en liten fågelunge ^^ Då känns Lucas helt plötsligt stor, när man annars ser honom som ganska liten.
Han gick upp ganska dåligt i vikt så min moster o hennes sambo var ju ganska oroliga, o de förstår jag. Var likadant för oss i början, iofs så va Lucas aldrig så liten men ändå. O jag vet ju verkligen hur det är att gå o oroa sig o gå med gråten i halsen hela tiden, usch..

Sen ikväll va vi på 25-årskalas hos Emanuels syster, hon bjöd på lite god mat o glass med melon, vindruvor o ananas till. Faktiskt mycket bättre än tårta tycker jag :)
Var inte hemma förrän 21.50, Lucas somnade i bilen, han var verkligen dötrött. Blir ju att han sover ganska dåligt när man är iväg o de har vi ju varit hela dan typ. Men nu sussar han sött i sin säng iallafall.
O det tänkte jag också gå o göra nu! :)
Gonatt o sov sött!
Puss o Kram
(Bjuder på en bild på lilla Julius)



Kommentarer
Postat av: emelie

Vilken liten plutt :) hihi

2008-09-25 @ 15:11:57
URL: http://emelie2008.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0