Lördag

Lördag idag, vädret är lite knäppt, regnade för bara en liten stund sen o nu skiner solen. Vi pratade om att gå en runda till Lyckeby sen, gammaldags marknad där idag. Går inte dit för att jag gillar sånt, utan just för promenadens skull :P Annars händer det nog inte mycket, känner mig ganska seg idag.

Var hos mina föräldrar igår, åt middag o hade lite trevligt hela kvällen, körde hem någon gång efter halv elva. Jag som fick köra såklart för Emanuel ska ju alltid dricka när vi är iväg. Dags för ombytta roller snart tycker jag!

Hade såå gärna velat fortsätta amma, mjölken började ju självklart sina när jag blev inlagd. Försökte pumpa iallafall 2 gånger per dag för att hålla igång det, men med tanke på att jag var tvungen att fasta så bildades det ju inte särskilt mycket. O när vi kom ner till Lund var det ju Lucas som skulle fasta istället, så jag fortsatte pumpa lite, men det kom knappt nånting. När han väl fick börja äta blev det bara av att jag ammade högst 2 gånger, o då var det ett himla krångel innan han ens ville ta bröstet. O nu när vi har kommit hem så vägrar han o "biter" mig istället. Så jag får väl ge upp istället, var t.o.m villig att dricka öl för att få igång det (hört att det ska funka). Känns så jävla tråkigt :(

Var ju o vägde Lucas igår förresten, han hade gått upp lite i vikt nu äntligen, svårt att säga hur mycket eftersom han inte vägdes vid samma tid o så, men iallafall 50 gram tror jag det var. Så nu går det åt rätt håll. Men igår kväll o idag har han inte ätit så bra, vill inte ha mer än högst 100 ml o då äter han var tredje timme. Skulle egentligen väckt honom inatt vid 1 för att han skulle äta, klockan ringde o vi stängde av alarmet o tyvärr somnade vi om båda två. Sen vaknade Emanuel vid halv 6 o då sov Lucas fortfarande så då väckte vi honom.

O nu är det dags att väcka honom igen, stackarn.
Ha en mysig lördag!
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0