Högskola och hemmagjort vax

När Elin o jag pratade häromdan om vad jag ska göra med mitt liv, så kom vi in på högskolesnack.
Blev lite sugen på att läsa till förskollärare i Kalmar, frågan är ju hur vi ska göra då. Ska jag pendla eller blir det lättare att flytta dit. Såg nu att det fanns distansutbildning också, så egentligen behöver vi inte flytta.
Men samtidigt, vad har jag kvar här? Alla kompisar har ju ändå flyttat. Min familj finns ju här såklart, o Emanuels, men dom kan man ju ändå träffa ganska ofta, tar bara en timme till Kalmar.
Kanske hade varit bra att starta ett nytt liv med min lilla familj på annan ort. Emanuel verkade faktiskt villig till att flytta han också, men inte än på något år. Så vi får se, fortsätter väl inom äldrevården ett tag till efter mammaledigheten kanske, vet inte vad jag ska göra annars. Jag tror inte sjukhus är något för mig, det har jag fått nog av ;P Är ju ändå utbildad undersköterska så jag tjänar ju bättre på att fortsätta med det.

Blev lite sugen på att prova hemmagjort vax så jag letade upp det på nätet nyss. Fanns två olika recept men jag ska prova detta:

2 dl socker
1 dl vatten
Saft från ½ citron

Koka och rör om på svag värme, länge.
Lite olika angående hur länge det skulle koka, men iallafall 20 min så får man prova sig fram efter det.
Läste att det skulle bli en "väg" i grytan om man drog igenom med en slev.
För att dra bort vaxet kan man klippa små tygbitar av ett gammalt lakan och använda.
Värt att prova tycker jag, det blir ju mycket billigare :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Alltså vax att ha i håret? :S Or whaat? ^^

2008-10-21 @ 13:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0